جاش مارشال که کار خبرنگاری را در سال ۲۰۰۰ از وبلاگ نویسی سیاسی آغاز کرد، در سال ۲۰۰۳ کارش را درآمد زا کرد و به گزارش نیویورک تایمز، برنده جایزه ویژه خبرنگاری دیجیتال George Polk Award شده است. او در پادکستی ۴۷ دقیقهای به نام Talking Points Memo در مورد کسب درآمد در عرصه کارافرینی خبرنگاری دیجیتال و رسانههای خبری اینترنتی سخن گفته است.
وی در این پادکست با اشاره به اینکه وبسایتهای خبری مستقل کوچک نمی توانند درآمدزا باشند، گفته است آنها به رابطه قوی با کاربرانشان نیاز دارند. این درحالی است که بسیاری از رسانههای دیجیتال رابطه و تعامل لازم برای کسب درآمد از مخاطبانشان را ندارند. بنابراین رشد پرداخت حق اشتراک باید تدریجی باشد، نه ناگهانی. تی پی ام (رسانهی آقای مارشال) مخاطبان خود را که حق اشتراک می پردازند، به مرور طی شش سال به دست آورده است. اشکال بسیاری از کسانی که با هدف درآمدزایی آگهی می سازند، آن است که در نهایت اگهیشان را با سمت و سوی کاربران فیس بوک تهیه می کنند و در نتیجه، مخاطبان و در نهایت، درآمد را به سمت فیس بوک می فرستند و خودشان سودی از آن نمی برند.
مارشال می گوید نیاید محصولات جدیدی ارائه دهید که شما را از هدفتان دور کند. زیرا تعداد کل مخاطبان یک رسانه دیجیتال، معادل با تعداد حقیقی مخاطبان آن رسانه نیست. او می گوید از ۴ تا ۵ میلیون کاربر تی پی ام، نیمی از آنها تنها یک بار در ماه به این وبسایت سر می زنند. بنابراین سرمایه گذاری را باید بر روی مخاطبانی کرد که ممکن است در درازمدت به رسانه وفادار بمانند.
با محاسبه سرانگشتی روشن می شود که حدود شش دهم درصد از مجموع شمار کاربران را مشترکانی تشکیل می دهند که بابت استفاده از وبسایت پول پرداخت می کنند. اما برای مارشال آنچه بیش از این اعداد و ارقام اهمیت دارد، نشانههای تعامل مخاطبان است که شامل مخاطبانی می شود که چند بار در روز به وبسایت سر می زنند و کاربران وفاداری هستند. امید می رود که آنها در ازای استفاده از وبسایت، حق اشتراک بپردازند.
حدود ۹۵ درصد از محتوای وبسایت تی پی ام به رایگان قابل دسترس است. موادی که برای مشترکان ارائه می شود، شامل توضیح، تحلیل، پیشنینه خبرنگاران و سردبیران و همچنین چرایی تهیه گزارش از موضوعات گوناگون است. او تاکید می کند وبسایتهای مستقل باید درامدزا باشند تا به حیات خود ادامه دهتد.
محمدحسن اسدی طاری
انتهای پیام/ منبع: ارتباط امروز
درآمدزایی کارآفرینان رسانههای دیجیتال
مطالب مرتبط
مدیرعامل اوپن اِیآی پس از برکناری به مایکروسافت پیوست
منابع آگاه اعلام کردند که سرمایهگذاران اوپنایآی، از جمله مایکروسافت با ۴۹ درصد سهام، در حال بررسی اقدامات قانونی علیه هیئتمدیره این شرکت پس از برکناری ناگهانی مدیرعامل، سام آلتمن، هستند. به گزارش ارتباط امروز به نقل از آسوشیتدپرس برکناری آلتمن که به دلیل اختلاف نظر با هیئتمدیره در مورد استراتژی شرکت صورت گرفت، باعث […]
بیشتر بخوانیدهوش مصنوعی جدید گوگل می تواند آب و هوا را ۱۰ روز قبل به دقت پیش بینی کند
هوش مصنوعی گوگل ممکن است سرانجام پس از یادگیری نحوه پیشبینی دقیق آب و هوا از ۱۰ روز قبل بتواند پیش بینی دقیقی انجام دهد. توانمندی جدیدی که توسط Google DeepMind ایجاد شده است، پس از آموزش ۴۰ سال دادههای هواشناسی از ایستگاههای هواشناسی، تصاویر ماهوارهای و سوابق رادار، میتواند پیشبینیهای دقیقی را در کمتر […]
بیشتر بخوانیدمخاطبشناسی ایتا
روزنامه فرهیختگان*: ایتا یکی از پیامرسانهای داخلی است که در چند سال اخیر در حال فعالیت است. اما شاید تفاوتش با دیگر شبکههای داخلی، محتوایی است که در این پیامرسان تولید میشود و در دسترس کاربران قرار میگیرد. برای اینکه بدانیم این شبکه اجتماعی چه ویژگیهایی دارد و چه محتوایی را برای مخاطبانش تولید میکند […]
بیشتر بخوانید