کتاب و مقاله

يورگن هابرماس

قاسم كرباسيان: یورگن هابرماس از متفکران برجسته علوم اجتماعی و فلسفه و از نظریه‌پردازان انتقادی پسامارکیست در 18 ژوئن 1929 در شهر دوسلدورف در شمال راین وستفالی آلمان به‌دنیا آمد و در گومرزباخ بزرگ شد.[1] خانواده‌ هابرماس از خانواده‌های روشنفکر زمان و مکان خود، محسوب می‌شد، زیرا پدرش رئیس دفتر صنعت و تجارت شهر و […]

Read More
کتاب و مقاله

هدایت افکار عمومی در زمان بحران

بهمن علی بخشی* در مواقع بحران، افکار عمومی به نیروی قدرتمندی تبدیل می شود که می تواند مسیر وقایع را شکل دهد. خواه این یک بلای طبیعی، یک رسوایی شرکتی یا یک بیماری همه گیر جهانی باشد، نحوه درک و واکنش مردم به بحران می تواند عواقب گسترده ای داشته باشد. درک افکار عمومی در […]

Read More
ویژه

دست‌یافتنی‌تر شدن اتاق‌های خبر با ابزار تبدیل گفتار به متن

رسانه‌ها به‌ طور روزافزونی به استفاده از ابزارهای تبدیل متن به گفتارروی آورده‌اند تا محتوای خود را به‌ صورت گسترده‌تری در دسترس قرار دهند. روزنامه برزیلی Folha de São Paulo از سال ۲۰۱۵ به این‌ سو در وب‌سایتش از ابزاری برای تبدیل متن به گفتار استفاده کرده است. این امکان، این روزنامه را در میان […]

Read More
کتاب و مقاله

بهمن علی بخشی و تاکتیک های بازاریابی گمراه کننده یا مخاطب منفعل

چرا مردم به راحتی فریب تاکتیک‌های فریبنده مورد استفاده در تبلیغات را می‌خورند، به خصوص وقتی صحبت از تأثیر تأیید افراد مشهور و قدرت دستکاری رسانه‌ها می‌شود؟ چرا مصرف‌کنندگان همچنان طعمه تکنیک‌های حیله‌گرانه به‌کار رفته در برخی تبلیغات می‌شوند، به‌ویژه زمانی که جذابیت تأیید افراد مشهور و نفوذ فراگیر دستکاری رسانه‌ها را شامل می‌شود؟ پاسخ […]

Read More
خارجی

تاریخچه تبلیغات بازرگانی

قلمرو جهانی و حضور چشمگیر و موثر تبلیغات در عصر کنونی، تصور وجود جهانی بدون تبلیغ را مشکل کرده است. از واژه تبلیغ دو معنا به ذهن متبادر می شود: یکی تبلیغات سیاسی* و دیگری تبلیغات بازرگانی**. همچنین از تبلیغات تعاریف گوناگونی وجود دارد که با اندکی تامل در همه تعاریف می توان دریافت که […]

Read More
کتاب و مقاله

نقش هوش مصنوعی (AI) در روابط عمومی و بازاریابی محصول در سازمان‌های نوین

ترجمه : دکتر اشرف کریمی راهجردی* چکیده: هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلفی از جمله فناوری، تجارت، پزشکی، خودرو و آموزش در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. اما این پدیده در چند سال اخیر به طور فزاینده‌ای در حوزه‌های روابط عمومی و بازاریابی نیز حضور یافته و به برندها کمک می‌کند تا با مشتریان خود […]

Read More
کتاب و مقاله

مخاطب فعال*

دیدگاه مخاطب فعال بیان می‌کند که مردم درباره چگونگی استفاده از رسانه‌ها تصمیمات فعال‌تری می‌گیرند.[1] پیشینه این دیدگاه به بعد از جریان جنگ جهانی دوم در مقابل نظریات قائل به اثرات قدرتمند رسانه‌ها باز می‌گردد؛ که بر مبنای آنها، “مخاطب منفعل” شکل گرفت. بر پایه دیدگاه مخاطب فعال، مخاطب از دریافت‌کننده منفعل رسانه به مفسر […]

Read More
کتاب و مقاله

تفاوت مارکتینگ ( بازاریابی ) و برندینگ

ارتباط امروز یکی از عوامل مهمی که ما را در پیشبرد کسب و کارمان و حتی زندگی شخصی یاری می رساند، آگاهی از واژگان و مفاهیم اساسی به معنای درست آنهاست. چه بسا سالیان سال ما فعالیتی را تحت عنوانی انجام دهیم که از پایه نادرست است و بعدها عواقب بد ناشی از این ناآگاهی […]

Read More
خارجی

انجمن علوم عامه پسند آمریکا بهترین نوآوری های سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد

انجمن علوم عامه پسند[۱] آمریکا برندگان سالانه جایزه Best of What’s New  را طی ارزیابی سالانه هزاران محصول که توسط داوران این انجمن برگزار می شود، اعلام کرد. این داوران در جست و جوی هیجان‌انگیزترین و انقلابی‌ترین نوآوری‌ها و ارزیابی آنها بوده اند. به گزارش ارتباط تک به نقل از انجمن خبری روابط عمومی “آنی […]

Read More
کتاب و مقاله

نشستن  بر قلمدوش قابليت در ميدان كارآفريني*

عصر حاضر، عصر کنارآمدن با ناسازگاری ها، ناهمگونی ها، تغييرات و توانایی یادگیری های جدید در مقابل توانایی انجام مهارت های جاری و سنتی است. داشتن یک شایستگی، یک مهارت و یک حرفه و شغل در دنیای متغیر امروز، کارآمد و وافی به مقصود نیست، زیرا در فرصت زمانی کوتاه، احتمال آن می رود که […]

Read More