• د. اردیبهشت 10ام, 1403

روزنامه نگاری الکترونیک

صنعت تبلیغات و بازاریابی

مدیرعامل اوپن ‌اِی‌آی پس از برکناری به مایکروسافت پیوست

منابع آگاه اعلام کردند که سرمایه‌گذاران اوپن‌ای‌آی، از جمله مایکروسافت با ۴۹ درصد سهام، در حال بررسی اقدامات قانونی علیه هیئت‌مدیره این شرکت پس از برکناری ناگهانی مدیرعامل، سام آلتمن، هستند.

به گزارش ارتباط امروز به نقل از آسوشیتدپرس برکناری آلتمن که به دلیل اختلاف نظر با هیئت‌مدیره در مورد استراتژی شرکت صورت گرفت، باعث اعتراضات گسترده کارکنان اوپن‌ای‌آی شد. بیش از ۷۰۰ کارمند این شرکت تهدید به استعفا کرده‌اند و خواستار برکناری هیئت‌ مدیره هستند. سرمایه‌گذاران اوپن‌ای‌آی نیز نگران خروج احتمالی کارمندان و ضررهای مالی قابل توجه برای شرکت هستند.

ساختار سازمانی اوپن‌ای‌آی به گونه‌ای است که این شرکت توسط یک شرکت مادر غیرانتفاعی کنترل می‌شود. این موضوع باعث شده است که سرمایه‌گذاران سنتی از اقدامات هیئت‌مدیره این شرکت ناراضی باشند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت مایکروسافت، چند روز پس از اخراج سام آلتمن از شرکت اوپن‌ای‌آی، او و سایر اعضای تیمش را استخدام کرد. نادلا نیز در حساب ایکس خود خبر داد که آلتمن به همراه گریگ براکمن، دیگر بنیانگذار اوپن‌ای‌آی و همکارانشان، «به مایکروسافت می‌پیوندد تا یک تیم تحقیقاتی جدید هوش مصنوعی پیشرفته را رهبری کند.»

آلتمن که سال گذشته با راه اندازی چت ربات هوش مصنوعی به شهرت رسید، در حساب ایکس خود نوشت: «ماموریت ادامه دارد.»

انتهای پیام/

By editor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *