ماه: دی 1402

کتاب و مقاله
نقش هوش مصنوعی (AI) در روابط عمومی و بازاریابی محصول در سازمانهای نوین
ترجمه : دکتر اشرف کریمی راهجردی* چکیده: هوش مصنوعی در زمینههای مختلفی از جمله فناوری، تجارت، پزشکی، خودرو و آموزش در سالهای اخیر پیشرفتهای چشمگیری داشته است. اما این پدیده در چند سال اخیر به طور فزایندهای در حوزههای روابط عمومی و بازاریابی نیز حضور یافته و به برندها کمک میکند تا با مشتریان خود […]
بیشتر بخوانید
کتاب و مقاله
مخاطب فعال*
دیدگاه مخاطب فعال بیان میکند که مردم درباره چگونگی استفاده از رسانهها تصمیمات فعالتری میگیرند.[1] پیشینه این دیدگاه به بعد از جریان جنگ جهانی دوم در مقابل نظریات قائل به اثرات قدرتمند رسانهها باز میگردد؛ که بر مبنای آنها، “مخاطب منفعل” شکل گرفت. بر پایه دیدگاه مخاطب فعال، مخاطب از دریافتکننده منفعل رسانه به مفسر […]
بیشتر بخوانید