يورگن هابرماس
قاسم كرباسيان: یورگن هابرماس از متفکران برجسته علوم اجتماعی و فلسفه و از نظریهپردازان انتقادی پسامارکیست در 18 ژوئن 1929 در شهر دوسلدورف در شمال راین وستفالی آلمان بهدنیا آمد…
هدایت افکار عمومی در زمان بحران
بهمن علی بخشی* در مواقع بحران، افکار عمومی به نیروی قدرتمندی تبدیل می شود که می تواند مسیر وقایع را شکل دهد. خواه این یک بلای طبیعی، یک رسوایی شرکتی…
دستیافتنیتر شدن اتاقهای خبر با ابزار تبدیل گفتار به متن
رسانهها به طور روزافزونی به استفاده از ابزارهای تبدیل متن به گفتارروی آوردهاند تا محتوای خود را به صورت گستردهتری در دسترس قرار دهند. روزنامه برزیلی Folha de São Paulo…
بهمن علی بخشی و تاکتیک های بازاریابی گمراه کننده یا مخاطب منفعل
چرا مردم به راحتی فریب تاکتیکهای فریبنده مورد استفاده در تبلیغات را میخورند، به خصوص وقتی صحبت از تأثیر تأیید افراد مشهور و قدرت دستکاری رسانهها میشود؟ چرا مصرفکنندگان همچنان…
تاریخچه تبلیغات بازرگانی
قلمرو جهانی و حضور چشمگیر و موثر تبلیغات در عصر کنونی، تصور وجود جهانی بدون تبلیغ را مشکل کرده است. از واژه تبلیغ دو معنا به ذهن متبادر می شود:…
نقش هوش مصنوعی (AI) در روابط عمومی و بازاریابی محصول در سازمانهای نوین
ترجمه : دکتر اشرف کریمی راهجردی* چکیده: هوش مصنوعی در زمینههای مختلفی از جمله فناوری، تجارت، پزشکی، خودرو و آموزش در سالهای اخیر پیشرفتهای چشمگیری داشته است. اما این پدیده…
مخاطب فعال*
دیدگاه مخاطب فعال بیان میکند که مردم درباره چگونگی استفاده از رسانهها تصمیمات فعالتری میگیرند. پیشینه این دیدگاه به بعد از جریان جنگ جهانی دوم در مقابل نظریات قائل به…
تفاوت مارکتینگ ( بازاریابی ) و برندینگ
ارتباط امروز یکی از عوامل مهمی که ما را در پیشبرد کسب و کارمان و حتی زندگی شخصی یاری می رساند، آگاهی از واژگان و مفاهیم اساسی به معنای درست…
انجمن علوم عامه پسند آمریکا بهترین نوآوری های سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد
انجمن علوم عامه پسند آمریکا برندگان سالانه جایزه Best of What’s New را طی ارزیابی سالانه هزاران محصول که توسط داوران این انجمن برگزار می شود، اعلام کرد. این داوران…
نشستن بر قلمدوش قابليت در ميدان كارآفريني*
عصر حاضر، عصر کنارآمدن با ناسازگاری ها، ناهمگونی ها، تغييرات و توانایی یادگیری های جدید در مقابل توانایی انجام مهارت های جاری و سنتی است. داشتن یک شایستگی، یک مهارت…