تیک آبی به جی‌میل هم اضافه شد

چطور تیک آبی بگیریم؟/تیک آبی به جی‌میل هم اضافه شد

امروزه از توییتر تا اینستاگرام و از یوتیوب تا تیک‌تاک، تقریباً هر پلتفرم شبکه اجتماعی بزرگی، قابلیت دریافت تیک آبی تأیید هویت را به سرویس‌ هایش اضافه کرده‌ و کاربران بسیاری مشتاقند تا کنار نام کاربری‌شان در تمام شبکه‌های اجتماعی، تیک آبی داشته باشند. در تازه‌ترین مورد، کمپانی گوگل اعلام کرد که قابلیت «تیک آبی» را به سرویس جی‌میل اضافه کرده است.

تیک آبی و اهمیت آن

امروزه رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده‌اند؛ چه برای به اشتراک‌گذاشتن اخبار یا چک کردن آن‌ها باشد، چه برای خرید یا ارتباط داشتن با دوستان‌مان. برای کسب و کارها هم، امروزه رسانه‌های اجتماعی یکی از بهترین راه‌ها برای ارتباط با مشتریان و تبلیغ و فروش محصولات و خدمات‌شان محسوب می‌شود. در این میان، داشتن تایید رسانه‌های اجتماعی به یک موضوع مهم میان کاربران تبدیل شده است. فارغ‌ از اینکه مخاطبان یک رسانه‌ی اجتماعی طرفداران یک سلبریتی هستند یا دنبال‌کنندگان یک پایگاه خبری یا حتی مشتریان یک فروشگاه آنلاین، داشتن تیک آبی و حساب تأیید شده می‌تواند تاثیر زیادی روی مخاطبان رسانه‌های اجتماعی داشته باشد و به آن اصالت و هویت ببخشد. به همین دلیل است که اینفلوئنسرها و بسیاری از کسب و کارها شدیداً مشتاق دریافت تیک آبی برای صفحه‌هایشان هستند.

چه کسانی می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی تیک آبی بگیرند؟

معمولا رسانه‌های اجتماعی مختلف تأیید تیک آبی را برای افراد مشهور و سلبریتی، چهره‌های عمومی و برندهای معروف، محفوظ نگه می‌دارند. با این حال در سال‌های اخیر بسیاری از کاربران توانسته‌اند در پلتفرم‌های مختلف مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر تیک آبی بگیرند. معمولاً برای واجد شرایط بودنِ دریافت تیک آبی، باید دنبال‌کنندگان زیادی داشته باشید، در آن پلتفرم فعال باشید و پروفایلتان تکمیل و دقیقی داشته باشید. البته که فرآیند تأیید و درخواست برای دریافت تیک آبی در هر پلتفرمی می‌تواند متفاوت از پلتفرم‌های دیگر باشد.

پس از دریافت تیک آبی، معمولا یک علامت تیک در کنار نام کاربری‌تان نمایش داده می‌شود و مشخص می‌کند که شما یک حساب رسمی هستید. برای بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، تیک آبی داشتن، اعتبار صاحب حساب را افزایش می‌دهد و آن را از حساب‌های جعلی دیگر متمایز می‌کند. در برخی از پلتفرم‌ها هم، داشتن تیک آبی دسترسی به قابلیت‌های ویژه‌ای را باز می‌کند که تنها برای کاربران تأیید شده طراحی شده است.

چطور تیک آبی بگیریم؟/تیک آبی به جیمیل هم اضافه شدتاکنون پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام، پینترست، تیک‌تاک، تلگرام و بسیاری دیگر، از قابلیت تیک آبی تأیید هویت برخوردار بوده‌اند. برخی از این پلتفرم‌ها، تیک آبی را صرفا به صورت رایگان در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند و در برخی دیگر از این پلتفرم‌ها، کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه به قابلیت تیک آبی تأیید هویت دسترسی داشته باشند.

 

تیک آبی، این‌بار در جی‌میل

در روزهای اخیر کمپانی گوگل اعلام کرده که قابلیت تیک آبی را به سرویس جی‌میل خود اضافه کرده است و کاربران هم‌اکنون می‌توانند تیک آبی را در کنار نام کاربری ارسال‌کننده‌های ایمیل در صندوق پیام‌های ورودی‌شان ببینند. کاربران اگر موس‌شان را روی این تیک آبی نگه دارند، پیامی با عنوان «ارسال کننده‌ این ایمیل تأیید شده است.» مشاهده می‌شود.

بنابر اعلام گوگل، با وجود این ویژگی، کاربران و همچنین سیستم‌های امنیتی ایمیل می‌توانند هرزنامه‌ها یا کلاهبردارهای ایمیلی را شناسایی و اکانت‌های آن‌ها را مسدود کنند. درواقع با این قابلیت، می‌توان اطمینان حاصل کرد که ایمیل‌های دریافتی‌، از منابع قانونی و احراز هویت شده ارسال شده‌اند و کلاهبردار و اسپمر یا از حمله‌کننده‌های فیشینگ نیستند.

گوگل در پستی که اخیرا در بلاگ گوگل ورک اسپیس منتشر کرده نوشته که «وجود احراز هویت قوی ایمیل، به کاربران و سیستم‌های امنیتی ایمیلی کمک می‌کند که هرزنامه‌ها را شناسایی و متوقف کنند. وجود این قابلیت همچنین به ارسال‌کنندگان ایمیل کمک می‌کند که از اعتماد کاربران به برندشان، نهایت استفاده را ببرند. احراز هویت با تیک آبی، اکوسیستم ایمیل بهتری برای همه‌ی کاربران ایجاد می‌کند.»

چطور تیک آبی بگیریم؟/تیک آبی به جیمیل هم اضافه شد

چه کسانی‌می‌توانند تیک آبی جی‌میل بگیرند؟

بنابر اعلام گوگل، قابلیت تیک آبی تأیید هویت برای تمام مشتریان Google Workspace، Legacy G Suite Basic، مشتریان تجاری و حساب‌های شخصی در دسترس خواهد بود. گوگل همچنین اعلام کرده که استفاده از سرویس تیک آبی جی‌میل رایگان است و برای این قابلیت از کاربران پول نمی‌گیرد.

برندهای تجاری برای دریافت تیک آبی ملزم به ثبت دامنه‌،تأیید هویت و ثبت لوگوی برند در BIMI هستند اکانت‌هایی که پیش از این دامنه‌شان را در این پلتفرم به ثبت رسانده‌اند، به صورت اتوماتیک تیک آبی دریافت خواهند کرد.

BIMI یا (شاخص‌های برند برای شناسایی پیام) فناوری است که در سال ۲۰۲۱ توسط گوگل و برای سرویس جی‌میل معرفی شد. با وجود این قابلیت، ارسال‌کننده‌های ایمیل از اقدامات امنیتی بیشتری برخوردار می‌شوند و لوگوی برندشان را برای نمایش به عنوان تصویر پروفایل اکانت‌شان ثبت می‌کنند و از ارسال‌کنندگان ایمیل جعلی متمایز می‌شوند.

تیک آبی در توییتر؛ تایید هویت یا منبع درآمد؟

پس از خرید پلتفرم توییتر توسط ایلان ماسک بود که زمزمه‌ پولی شدن قابلیت تیک آبی در توییتر مطرح شد. درنهایت این شبکه اجتماعی شروع به حذف تیک‌های آبی که پیش از این به‌صورت رایگان به شخصیت‌ها و سازمان‌های مختلف ارائه شده بودند کرد. توییتر همچنین اعلام کرد که سرویس جدیدی به نام «توییتر بلو» به زودی راه‌اندازی می‌شود و قابلیت تیک آبی فقط به کاربرانی که توییتر بلو دارند تعلق می‌گیرد و از این پس تمام کاربران اگر مایل به دریافت تیک آبی هستند، باید به‌صورت ماهانه هزینه‌ ۸ دلاری سرویس آبی را پرداخت کنند.

سرانجام اول اردیبهشت ۱۴۰۲، ایلان ماسک مدیرعامل توییتر رسماً اعلام کرد که توییتر تیک‌های آبی قدیمی را حذف خواهد کرد که جنجال زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به‌پا کرد.

چطور تیک آبی بگیریم؟/تیک آبی به جیمیل هم اضافه شد

استقبال سرد کاربران از تیک آبی پولی!

سرویس «توییتر بلو» که با قیمت ۸ دلار در ماه در دسترس کاربران قرار گرفته، از زمان راه‌اندازی تاکنون مورد استقبال چندانی قرار نگرفته و موفق نبوده است. براساس برآوردی که تراویس براون، برنامه‌نویس انجام داده و در سایت گیت‌هاب منتشر کرده، تاکنون کمتر از ۶۰۰ هزار کاربر برای داشتن سرویس «توییتر بلو» هزینه پرداخت کرده‌اند.

از سوی دیگر، در روزهای گذشته بسیاری از کاربران توییتر، سرویس جدید «توییتر بلو» را بایکوت کرده و کمپین‌هایی برای بلاک کردن کاربرانی که با پرداخت هزینه، اقدام به دریافت تیک آبی کرده بودند وجود داشته است.

تیک آبی برای جان‌باختگان باقی می‌ماند

این‌طور که به نظر می‌رسد ایلان ماسک مدیرعامل توییتر تصمیم گرفته تا علیرغم اعلام‌های قبلی‌اش مبنی بر اینکه توییتر تمام تیک‌های آبی رایگان اعطا شده را حذف می‌کند، تیک آبی‌ صفحه‌های مربوط به سلبریتی‌ها یا افراد مشهور درگذشته را حفظ کند.

چطور تیک آبی بگیریم؟/تیک آبی به جیمیل هم اضافه شدکوبی برایانت، بسکتبالیست مشهور آمریکایی، چادویک بوزمن بازیگر آمریکایی و مایکل جکسون، خواننده پاپ مشهور آمریکایی از جمله افراد درگذشته سرشناسی هستند که در صفحه‌ی توییتر آن‌ها همچنان نشان تیک آبی به چشم می‌خورد.

 

تیک آبی پولی در اینستاگرام و فیسبوک

پس از پولی شدن قابلیت تیک آبی در توییتر، شرکت «متا» مالک شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک هم اعلام کرده که به تازگی قابلیت تیک آبی پولی را برای کاربران آمریکایی فعال کرده است.

چطور تیک آبی بگیریم؟/تیک آبی به جیمیل هم اضافه شد

بنابر اعلام شرکت متا، هزینه‌ دریافت تیک آبی برای کاربران نسخه وب ۱۱.۹۹ دلار ماهانه و برای کاربران نسخه موبایلی ۱۴.۹۹ دلار به‌صورت ماهانه خواهد بود.

کاربران اینستاگرام پس از دریافت تیک آبی پولی، از قابلیت «امنیت ویژه» و کاربران فیس‌بوک هم پس از دریافت تیک آبی پولی، دسترسی مستقیم به پشتیبانی مشتریان، استیکرهای انحصاری و صدستاره‌ ماهانه برای پشتیبانی از تولیدکنندگان محتوا را در دسترس خواهند داشت. متا همچنین اعلام کرده که داشتن حداقل سنی ۱۸ سال، شرط دریافت سرویس پولی تیک آبی در اینستاگرام و فیسبوک است.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

فناوری اطلاعات و ارتباطات

مدیرعامل اوپن ‌اِی‌آی پس از برکناری به مایکروسافت پیوست

منابع آگاه اعلام کردند که سرمایه‌گذاران اوپن‌ای‌آی، از جمله مایکروسافت با ۴۹ درصد سهام، در حال بررسی اقدامات قانونی علیه هیئت‌مدیره این شرکت پس از برکناری ناگهانی مدیرعامل، سام آلتمن، هستند. به گزارش ارتباط امروز به نقل از آسوشیتدپرس برکناری آلتمن که به دلیل اختلاف نظر با هیئت‌مدیره در مورد استراتژی شرکت صورت گرفت، باعث […]

بیشتر بخوانید
فناوری اطلاعات و ارتباطات

هوش مصنوعی جدید گوگل می تواند آب و هوا را ۱۰ روز قبل به دقت پیش بینی کند

هوش مصنوعی گوگل ممکن است سرانجام پس از یادگیری نحوه پیش‌بینی دقیق آب و هوا از ۱۰ روز قبل بتواند پیش بینی دقیقی انجام دهد. توانمندی جدیدی که توسط Google DeepMind ایجاد شده است، پس از آموزش ۴۰ سال داده‌های هواشناسی از ایستگاه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و سوابق رادار، می‌تواند پیش‌بینی‌های دقیقی را در کمتر […]

بیشتر بخوانید
فناوری اطلاعات و ارتباطات

مخاطب‌شناسی ایتا

روزنامه فرهیختگان*: ایتا یکی از پیامرسانهای داخلی است که در چند سال اخیر در حال فعالیت است. اما شاید تفاوتش با دیگر شبکه‌های داخلی، محتوایی است که در این پیامرسان تولید می‌شود و در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. برای اینکه بدانیم این شبکه اجتماعی چه ویژگی‌هایی دارد و چه محتوایی را برای مخاطبانش تولید می‌کند […]

بیشتر بخوانید