قلمرو جهانی و حضور چشمگیر و موثر تبلیغات در عصر کنونی، تصور وجود جهانی بدون تبلیغ را مشکل کرده است. از واژه تبلیغ دو معنا به ذهن متبادر می شود: یکی تبلیغات سیاسی* و دیگری تبلیغات بازرگانی**.
همچنین از تبلیغات تعاریف گوناگونی وجود دارد که با اندکی تامل در همه تعاریف می توان دریافت که تبلیغات خواه سیاسی و یا تجاری باشد، به طور اساسی با ارتباطات سروکار دارد و ارتباطات نیز از تبلیغات جداشدنی نیست.
*propaganda
**advertising
این مقاله را بطور کامل اینجا مطالعه کنید.
انتهای پیام/ محمد حسن اسدی طاری/منبع: فصلنامه رسانه