Skip to content
  • رپرتاژ
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • رپرتاژ
  • درباره ما
  • تماس با ما
روزنامه نگاری الکترونیک

روزنامه نگاری الکترونیک

صنعت تبلیغات و بازاریابی

  • اخبار
    • بازاریابی
    • بازرگانی
    • صنعت تبلیغات
      • داخلی
      • خارجی
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • چند رسانه ای
    • عکس
    • فیلم
  • محصولات
    • خدمات آموزشی
    • فصلنامه روزنامه نگاری الکترونیک
    • کتاب و مقاله
  • ویژه
  • Toggle search form

درآمدزایی کارآفرینان رسانه‌های دیجیتال

Posted on نوامبر 8, 2018آوریل 1, 2023 By editor هیچ دیدگاهی برای درآمدزایی کارآفرینان رسانه‌های دیجیتال ثبت نشده

جاش مارشال که کار خبرنگاری را در سال ۲۰۰۰ از وبلاگ نویسی سیاسی آغاز کرد، در سال ۲۰۰۳ کارش را درآمد زا کرد و به گزارش نیویورک تایمز، برنده‌ جایزه‌ ویژه‌ خبرنگاری دیجیتال George Polk Award شده است. او در پادکستی ۴۷ دقیقه‌ای به نام Talking Points Memo در مورد کسب درآمد در عرصه‌ کارافرینی خبرنگاری دیجیتال و رسانه‌های خبری اینترنتی سخن گفته است.
وی در این پادکست با اشاره به اینکه وبسایت‌های خبری مستقل کوچک نمی توانند درآمدزا باشند، گفته است آن‌ها به رابطه‌ قوی با کاربران‌شان نیاز دارند. این درحالی است که بسیاری از رسانه‌های دیجیتال رابطه و تعامل لازم برای کسب درآمد از مخاطبان‌شان را ندارند. بنابراین رشد پرداخت حق اشتراک باید تدریجی باشد، نه ناگهانی. تی پی ام (رسانه‌ی آقای مارشال) مخاطبان خود را که حق اشتراک می پردازند، به مرور طی شش سال به دست آورده است. اشکال بسیاری از کسانی که با هدف درآمدزایی آگهی می سازند، آن است که در نهایت اگهی‌شان را با سمت و سوی کاربران فیس بوک تهیه می کنند و در نتیجه، مخاطبان و در نهایت، درآمد را به سمت فیس بوک می فرستند و خودشان سودی از آن نمی برند.
مارشال می گوید نیاید محصولات جدیدی ارائه دهید که شما را از هدف‌تان دور کند. زیرا تعداد کل مخاطبان یک رسانه‌ دیجیتال، معادل با تعداد حقیقی مخاطبان آن رسانه نیست. او می گوید از ۴ تا ۵ میلیون کاربر تی پی ام، نیمی از آن‌ها تنها یک بار در ماه به این وبسایت سر می زنند. بنابراین سرمایه گذاری را باید بر روی مخاطبانی کرد که ممکن است در درازمدت به رسانه وفادار بمانند.
با محاسبه‌ سرانگشتی روشن می شود که حدود شش دهم درصد از مجموع شمار کاربران را مشترکانی تشکیل می دهند که بابت استفاده از وبسایت پول پرداخت می کنند. اما برای مارشال آن‌چه بیش از این اعداد و ارقام اهمیت دارد، نشانه‌های تعامل مخاطبان است که شامل مخاطبانی می شود که چند بار در روز به وبسایت سر می زنند و کاربران وفاداری هستند. امید می رود که آن‌ها در ازای استفاده از وبسایت، حق اشتراک بپردازند.
حدود ۹۵ درصد از محتوای وبسایت تی پی ام به رایگان قابل دسترس است. موادی که برای مشترکان ارائه می شود، شامل توضیح، تحلیل، پیشنینه‌ خبرنگاران و سردبیران و همچنین چرایی تهیه گزارش از موضوعات گوناگون است. او تاکید می کند وبسایتهای مستقل باید درامدزا باشند تا به حیات خود ادامه دهتد.
محمدحسن اسدی طاری
انتهای پیام/ منبع: ارتباط امروز

فناوری اطلاعات و ارتباطات Tags:رسانه های دیجیتال, نیویورک تایمز

راهبری نوشته

Previous Post: دهمین شماره فصلنامه روزنامه نگاری الکترونیک منتشر شد
Next Post: یازدهمین شماره فصلنامه روزنامه نگاری الکترونیک منتشر شد

More Related Articles

تیک آبی به جی‌میل هم اضافه شد فناوری اطلاعات و ارتباطات
یوتیوب، فیلترینک و جایگزین آن در ایران فناوری اطلاعات و ارتباطات
مدیرعامل اوپن ‌اِی‌آی پس از برکناری به مایکروسافت پیوست فناوری اطلاعات و ارتباطات
باید بیش از همیشه دیده شویم: روابط عمومی ها در مدیریت بحران کرونا منشا اثرند فناوری اطلاعات و ارتباطات
مخاطب‌شناسی ایتا فناوری اطلاعات و ارتباطات
منظور از پروتکل‌های اینترنت یا TCP/IP چیست؟ فناوری اطلاعات و ارتباطات

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi


برچسب‌ها

ChatGPT icloud Identity Governance & Administration آی‌کلاد ارتباط امروز ارتباط تک بازاریابی نقطه به نقطه برندینگ بهمن علی بخشی تاریخچه تبلیغات بازرگانی تاکتیکهای روابط عمومی تبدیل متن به گفتار تبدیل گفتار به متن تبلیغات بازرگانی تبلیغات دیجیتال توبی استار رسانه ها رسانه های دیجیتال روابط عمومی الکترونیک روابط عمومی پاسخگو روزنامه نگاری الکترونیک سمیرا یاری شبکه های اجتماعی علم و فناوری فصلنامه روزنامه نگاری الکترونیک لینک سازی هرمی مارکتینگ متاورس محتوای تبلیغات بازرگانی محمد حسن اسدی طاری مخاطب شناسی مدیر مسئول پایگاه خبری ارتباط امروز مدیریت افکار عمومی مدیریت بحران مرجان جانقربان مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی جهان نظریه استحکام نظریه استفاده و رضامندی هوش مصنوعی پروتکل IP پروتکل‌های TCP/IP کامیلا مارکز کمپین سازی در روابط عمومی کنش متقابل نمادی یورگن هابرماس

Copyright © 2025 روزنامه نگاری الکترونیک.

Powered by PressBook Blog WordPress theme