Skip to content
  • رپرتاژ
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • رپرتاژ
  • درباره ما
  • تماس با ما
روزنامه نگاری الکترونیک

روزنامه نگاری الکترونیک

صنعت تبلیغات و بازاریابی

  • اخبار
    • بازاریابی
    • بازرگانی
    • صنعت تبلیغات
      • داخلی
      • خارجی
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • چند رسانه ای
    • عکس
    • فیلم
  • محصولات
    • خدمات آموزشی
    • فصلنامه روزنامه نگاری الکترونیک
    • کتاب و مقاله
  • ویژه
  • Toggle search form

منبع‌نویسی مصاحبه

Posted on اکتبر 25, 2023اکتبر 27, 2023 By reporter هیچ دیدگاهی برای منبع‌نویسی مصاحبه ثبت نشده

پارس مدیر: منبع‌نویسی مصاحبه و شیوه استناد به مصاحبه در فهرست منابع APA با توجه به نوع مصاحبه تفاوت دارد اما دارای استاندارد ویژه و یکسانی است.

نخست بین دو دسته مصاحبه تفاوت قائل شوید. مصاحبه‌هایی که خودتان انجام داده‌اید که به آن مصاحبه شخصی گویند با مصاحبه‌های منتشر شده در رسانه‌ها تفاوت دارد. مصاحبه‌های شخصی نباید در فهرست منابع ذکر شود اما مصاحبه‌های منتشر شده باید ذکر شوند. استناد درون‌متنی به مصاحبه‌های شخصی ایرادی ندارد. در این صورت باید متن کامل مصاحبه باید در انتهای پایان‌نامه کارشناسی ارشد، رساله دکتری یا کتاب، پیوست گردد.

منبع‌نویسی مصاحبه و ارجاع به مصاحبه‌های شخصی

اگر در جریان پژوهش خود با شخصی مصاحبه کردید نباید در فهرست منابع به آن اشاره شود. این نوع مصاحبه‌ها برای دیگر پژوهشگران قابل دسترسی و بازیابی نیست.

نحوه ارجاع درون‌متنی به این مصاحبه‌ها بستگی به این دارد که آیا متن کامل مصاحبه را در پیوست کرده‌اید یا خیر. اگر متن کامل مصاحبه در پیوست قرار دارد درون متن می‌توانید به آن ارجاع دهید. این بیشتر به یک نقل قول شباهت دارد.

مصاحبه‌های شخصی، مصاحبه‌هایی هستند که به‌طور غیررسمی انجام داده‌اید. هدف این مصاحبه‌ها آن است تا داده‌های بیشتری برای پشتیبانی از دستاوردهای پژوهشی خود به‌دست آورید. بنابراین بهتر آن است که منبع‌نویسی و نقل‌قول در این زمینه پرهیز شود.

منبع‌نویسی مصاحبه و ارجاع به مصاحبه‌های منتشر شده

برای منبع‌نویسی مصاحبه منتشر شده، باید فرمت منبع منتشر کننده را شناسایی کنید.

نویسنده معمولا مصاحبه‌کننده است. نام شخص مصاحبه‌شونده در استناد یا منبع‌نویسی ذکر نمی‌شود. با این حال، مهم است که وقتی از مصاحبه‌ای که توسط شخص دیگری انجام شده است، دقیقاً مشخص کنید که مصاحبه‌کننده و مصاحبه شونده چه گفته‌اند. برای این منظور در استناد درون‌متنی به شیوه زیر عمل کنید:

نسیبه فرجی معتقد است که دانشجویان می‌توانند با رجوع به سایت پارس‌مدیر با انواع روش‌های پژوهش آشنا شوند (عسکری، ۱۴۰۰). بنابراین روشن است که فرجی در مصاحبه با عسکری دیدگاه خود را مطرح کرد. حال اگر این مصاحبه در یک روزنامه منتشر شده باید به شیوه زیر در فهرست منابع عمل کنید:

منبع‌نویسی مصاحبه و ارجاع به مصاحبه‌ها

نام‌مصاحبه‌کننده، حرف نخست نام. (سال، روز ماه). عنوان مصاحبه. آدرس اینترنتی.

عسکری، ف. (۱۴۰۰، ۱۵ فروردین). فراگیری روش پژوهش. آدرس اینترنتی.

اگر مصاحبه از یک سایت اینترنتی برداشته شده بود به شیوه زیر عمل کنید:

نام‌مصاحبه‌کننده، حرف نخست نام. (سال). عنوان مصاحبه، نام سایت اینترنتی، آدرس اینترنتی.

عسکری، ف. (۱۴۰۰). فراگیری روش پژوهش، پایگاه پارس‌مدیر. https://parsmodir.com/db/hrm/layoff.php

برای مطالعه بیشتر به منبع‌نویسی سایت و مراجع الکترونیک رجوع کنید.

استناد به مصاحبه یوتیوب

برای استناد به مصاحبه ای که در YouTube مشاهده کرده‌اید، از قالب استاندارد برای استناد به یک ویدیوی YouTube پیروی کنید. توجه داشته باشید که شخص یا سازمانی که ویدیو را آپلود کرده است به عنوان نویسنده در نظر گرفته می‌شود.

نام‌مصاحبه‌کننده، حرف نخست نام. (سال، روز ماه). عنوان ویدیو [ویدئو]. یوتیوب. آدرس اینترنتی.

عسکری، ف. (۱۴۰۰). فراگیری روش پژوهش [ویدئو]. یوتیوب. آدرس اینترنتی.

بنابراین این بسیار مهم است که مصاحبه در چه منبعی منتشر گردیده است.

خلاصه و جمع‌بندی

به‌طور کلی مصاحبه‌های شخصی نباید در فهرست منابع ذکر شود زیرا این منابع بوسیله دیگر پژوهشگران قابل بازیابی نیستند. بنابراین درون متن در صورت لزوم می‌توانید به مصاحبه شخصی که انجام داده‌اید ارجاع دهید ولی در فهرست منابع نباید چیزی نوشته شود. در چنین حالتی باید متن کامل مصاحبه را در انتهای پایان‌نامه، رساله یا کتاب خود، پیوست کنید. منبع‌نویسی مصاحبه منتشر شده نیز به منبع انتشار آن بستگی دارد.

انتهای پیام/ منبع: پارس مدیر

کتاب و مقاله Tags:تحقیق علمی, فهرست منابع APA, منبع نویسی

راهبری نوشته

Previous Post: برگزاری دوره آشنایی با ساختار موضوع تحقیق و پروپوزال نویسی
Next Post: جدال انتخاباتی در شبکه‌های اجتماعی

More Related Articles

تبلیغات تجاری* کتاب و مقاله
نقش هوش مصنوعی (AI) در روابط عمومی و بازاریابی محصول در سازمان‌های نوین کتاب و مقاله
نشستن  بر قلمدوش قابليت در ميدان كارآفريني* کتاب و مقاله
دیجیتال مارکتینگ و صنعت تبلیغات کتاب و مقاله
تفاوت مارکتینگ ( بازاریابی ) و برندینگ کتاب و مقاله
تلفن همراه؛ رسانه ای فراگیر کتاب و مقاله

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi


برچسب‌ها

ChatGPT icloud Identity Governance & Administration آی‌کلاد ارتباط امروز ارتباط تک بازاریابی نقطه به نقطه برندینگ بهمن علی بخشی تاریخچه تبلیغات بازرگانی تاکتیکهای روابط عمومی تبدیل متن به گفتار تبدیل گفتار به متن تبلیغات بازرگانی تبلیغات دیجیتال توبی استار رسانه ها رسانه های دیجیتال روابط عمومی الکترونیک روابط عمومی پاسخگو روزنامه نگاری الکترونیک سمیرا یاری شبکه های اجتماعی علم و فناوری فصلنامه روزنامه نگاری الکترونیک لینک سازی هرمی مارکتینگ متاورس محتوای تبلیغات بازرگانی محمد حسن اسدی طاری مخاطب شناسی مدیر مسئول پایگاه خبری ارتباط امروز مدیریت افکار عمومی مدیریت بحران مرجان جانقربان مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی جهان نظریه استحکام نظریه استفاده و رضامندی هوش مصنوعی پروتکل IP پروتکل‌های TCP/IP کامیلا مارکز کمپین سازی در روابط عمومی کنش متقابل نمادی یورگن هابرماس

Copyright © 2025 روزنامه نگاری الکترونیک.

Powered by PressBook Blog WordPress theme